woensdag 13 september 2017

Greenery Throw - finished!


Toen ik vanmorgen in de tuin rondliep, zag ik de eerste rode blaadjes...
Ik dacht dat ik misschien nog niet wakker was, maar nee, de herfst komt onverbiddelijk dichterbij.
Nog snel even een ode brengen aan het volle groen van de zomer dan:
...mijn groene (met blauw en een tikje lila) zigzagdeken is klaar!

This morning when I opened my backdoor I saw the first red leaves on the berry bushes...
At first I thought I was still dreaming, but no, fall is coming, if you like it or not.
So just in time to bring an ode to the deep green of summer:
...my greenery throw (ripple blanket) is finished!



Tadaaah!
Het wit doet de deken echt oplichten hé?
Hij is 130 cm breed en 145 cm lang, genoeg om gezellig onder te kruipen.
En dat is ook net op tijd, want brrr, wat is het al fris 's avonds!

Tadaah!
The generous use of white really lifts this blanket, don't you think?
It measures 130 cm by 145 cm, enough to curl up underneath, really cosy.
And that is also just in time, because the evenings are getting chilly!



Nadat ik de bovenste en onderste rand recht had gehaakt, maakte ik nog 6 rijen vasten rondom.
Ik heb graag een stevige rand aan een deken, dan kun je die over je heen trekken zonder dat je de hele deken scheef trekt.

After making the edges straight, I added 6 rows of single crochets around.
I like solid edgings, that way the blanket stays better in shape.



Ik ben er blij mee, ook omdat die onafgewerkte deken nu niet meer in de weg ligt ;-)
Maar vooral omdat ik alweer een nieuw projectje ben gestart, met Fenna-garen van Wibra.
Het is een eigen idee en ik denk dat het gaat lukken, volgende keer meer hierover!

I'm glad with this throw, also because it isn't in my way anymore, lying there unfinished in my bookcase :-)
But I'm also glad because now I could start a new project!
It's a new design and I think it will work out, next time I'll show you more!



Sigrid x


47 opmerkingen:

  1. Supermooie deken. Het wit laat de deken echt oplichten. De kleurencombinatie vind ik echt mooi. Deze deken geeft een fijn zomers gevoel nu alles steeds meer herfst uitstraalt.
    Ik ben benieuwd naar jouw Fenna-project.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! De kleuren zijn echt prachtig! Ik heb vandaag een beetje heimwee naar onze vakantie in Frankrijk en je deken doet helemaal denken aan de zee daar...
    Groetjes,
    Akkelien van De Breimeisjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik moest ook wel denken aan de golven van de zee toen ik ermee bezig was :-)

      Verwijderen
  3. Prachtige kleurtjes en een fijn idee, weer wat af. Heel benieuwd naar je nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren zo samen! Bijna nog meer een lente dan een zomer deken met al dat frisse groen. Maar door de blauwe golfjes doet het ook wel erg aan de zee denken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, kan ook dienen voor de lente en je kan er vanalles in zien :-)

      Verwijderen
  5. Prachtig Sigrid. Heel mooi geworden en een goede rand aan een deken is zeker prettig. En maakt het ook echt af vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Wat is je deken ontzettend mooi geworden. Super mooie kleuren. Ik ben heel erg benieuwd naar je nieuwe project.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk kan ik maar herhalen, wat ik al op facebook schreef: AWESOME!!! Ik vind gewoon geen woorden, om mijn bewondering uit te drukken. Zo'n deken zou ik ook graag hebben, alleen al die kleuren... En ze straalt zo veel rust uit... Ach je, 'k zal er toch ook eens één moeten maken, zeker?
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marjan! :-) Ik vind het een groot compliment als jij mijn deken mooi vindt!

      Verwijderen
  8. Ik word er helemaal rustig van, een patroon en kleuren als een kabbelend beekje. Mooi hoor Sigrid! Ik hou van je kleurkeuzes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth :-) Ik speel graag met kleur, deze keer moest ik me beheersen om niet te veel kleuren toe te voegen, maar het heeft geloond ;-)

      Verwijderen
  9. gelukkig is hij af en kan je hieronder wegkruipen, de herfst is volop aan de gaan, bij dit stormweer vallen de okernoten ook al van de boom, veel te vroeg, maar ja....
    ben benieuwd naar het resultaat met dat fenna garen, is toch één van mijn favorieten
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen enkele okkernoot door de late vries... :-(
      Dat Fenna garen heb ik nog niet vaak gebruikt, maar de sjaal van mijn dochter is na 3 winters nog steeds mooi, dus ik vind het toch wel mooi en kwaliteitsvol garen van Wibra!

      Verwijderen
  10. O prachtig, Sigrid! Mooi gefotografeerd ook met de varenbladeren.
    Wanneer komt je volgende blogbericht? Je hebt me nieuwsgierig gemaskt, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankjewel! Ik vrees dat ik dat nieuwe ontwerp niet ga klaar krijgen tegen volgende week... ik doe mijn best, ten laatste binnen 2 weken ;-)

      Verwijderen
  11. Echt een heel mooi en fris zomerdekentje Sigrid! En die blaadjes erop maken het zo leuk voor de foto...
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net op tijd klaar, je kan al een dekentje gebruiken. Mooie kleurencombinatie, prachtige creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier bij ons op het Schoonselhof zijn de bomen al sinds eind augustus aan het verkleuren. Wij geloofden toen onze ogen niet.
    Amaai, je deken is super leuk gevonden. Kruip er maar gezellig onder en geniet van de regen die op de ruiten tikt terwijl je een beetje haakt of leest. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, erg hé! Ik zag het ook wel in augustus, maar dacht dat het door ziekte kwam, niet door de herfst! Hopelijk komen er nog wat warme herfstdagen..
      ( En hoe wist jij dat, dat zijn mijn 2 grootste hobby's: lezen en haken :-) )

      Verwijderen
  14. This is beautiful! The colours are so fresh. It will be a nice reminder of Summer during the coming months, and good to have a warm blanket too of course! It's very cold here today. I will look out for your new design :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! De kleuren springen er zo echt uit ja. Ik vind het mooi zo'n witte 'basis'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik ben ook blij dat ik veel wit heb gebruikt. Zo helder!

      Verwijderen
  16. That's beautiful, the white really does lift it. Congrats on finishing! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie deken. De kleurencombinatie vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het zijn niet echt mijn favoriete kleuren, maar ik ben wel blij met het resultaat.

      Verwijderen
  18. Erg leuk je zigzag deken. Het is nu echt herfst, regen en veel wind!!
    Ben benieuwd naar je volgende project.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Loes! Ja, hier ook storm... Ik hoop op nog wat zonnige herfstdagen!

      Verwijderen
  19. Finished projects are always so exciting! The bright of the white frames the color perfectly. Thank you for sharing at Designing You!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. It's a beautiful blanket. I love the white along with the greens. Really lovely! Pat

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie deken! Heerlijk om onder kruipen op de bank in de avonduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel fris en erg zomers. Doet me denken aan waterijsjes en muntthee. Maar goed dat we op die manier de zomer nog even kunnen vasthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ontzettend mooi geworden, heerlijke frisse kleuren, vind het meer een lente deken....
    Maar heerlijk om onder te kruipen en warm te worden!
    Lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi! Een huis krijgt naar mijn mening meer karakter door zelfgemaakte spullen en nu de zomer ons echt gaat verlaten komt ie goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. It looks fantastic and so neatly done!I also love this pattern so much - it does make huge difference on a blanket!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige deken heb je gehaakt, zo'n mooie kleuren! Merci voor de tip van de extra randjes haken, ga ik zeker onthouden als ik (ooit) de moed vind om ook een deken te haken. Ik houd eerder van de kleinere haakprojectjes. :) Ik ben wel alvast benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij is prachtig geworden! Frisse kleurtjes voor een warme deken.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen