zaterdag 7 januari 2017

GRANNY SPIRATION KICK OFF Granny Canvas




To link up your own project, see below!


Vandaag is het dan zover:
Naar het idee van Alexandra van EyeLoveKnots beginnen we met de bloghop/link up/give away 'Granny Spiration Challenge'!
Zoals eerder gezegd, tonen we elke eerste zaterdag van de maand een granny-geïnspireerd haakwerkje en kunnen jullie je eigen granny-project ook linken én er iets mee winnen!


Mijn eerste projectje is een eerbetoon aan de traditionele granny square.
Met als basis wit, vierkantjes van 3 rijtjes groot en de gedachte 'flower power' begon ik aan mijn eerste lapjes.
En toen kwam het idee pas: een schilderijtje van granny's!

Wil je dit ook proberen?

Haak 4 x 5 vierkantjes met een geel hartje, de 2de rij in een fel kleurtje en de 3de rij in wit.
Sommige vierkantjes maakte ik net omgekeerd: wel nog een geel hartje, maar de 2de rij in wit, en de 3de rij in een leuk kleurtje.
Doe gewoon je eigen zin, maar voor een schilderijtje heb je er minstens 20 in totaal nodig.
Ik lijmde mijn haakwerk gewoon op een oud, goedkoop canvas.
Heb je een andere ondergrond of afmeting?
Haak dan één granny square en pas dan op jouw ondergrond af, hoeveel je er nodig hebt.
Er was bij mij nog een beetje ruimte over aan de randen, maar ik heb een rand van vasten gehaakt om het te doen passen :-)

Hier vond ik een duidelijke tutorial om een granny square te leren haken:
Youtube:'granny square for beginners'

Om de grannies aan mekaar te naaien, gebruikte ik deze manier:
van Cherryheartcrochet: mattress-stitch.



Today is the big day!
Like I told you earlier we are doing a bloghop/ linkparty / giveaway: "Granny Spiration Challenge".
It was Alexandra's idea, from the EyeLoveKnots blog.


My first project is a tribute to the traditional granny square.
I used lots of white, squares of 3 rows and the theme was 'flower power' :-)
Only after a few squares I found out what it was going to be: a canvas!


Would you like to give it a try yourself?

You'll need 4 x 5 squares with a yellow heart, the second row in a bright colour, and the 3rd row in white.
Some squares are different: still a yellow heart, but as 2nd colour white, and the 3rd row in a bright colour.
You can do whatever you want, but you'll need at least 20 squares.
I simply glued my crochet on an old, cheap canvas that was already been used.
You can adjust your crochet to the size of canvas you have, by making one square and then measuring how much you'll need.
There was a little space left, but I made an edge with double crochets (UK terms).


I found a clear tutorial to learn the classic granny square:
Youtube: 'granny square for beginners'
To join the squares, I used following method:
the mattress-stitch, instructions by Cherryheartcrochet.




Heb je ook wel eens iets met de typische granny square gemaakt?
Of iets gebaseerd op de granny?
Dan is er vanaf nu (elke eerste zaterdag van de maand) een link party "Granny Spiration Challenge" met kans om iets te winnen ( wereldwijd geldig )!

KLIK HIER OM JOUW GRANNY-PROJECT TE LINKEN:

Have you ever made a project with the traditional granny square?
Or maybe something based on a granny square?
From now on, every first Saturday of the month you can link up your project on the link party "Granny Spiration Challenge" with even a chance to win!

CLICK TO LINK UP YOUR OWN GRANNY PROJECT:



Liever rondkijken wat anderen rond dit thema haakten?
Vandaag posten al deze blogs hun Granny Spiration Challenge...
Hier volgt een superleuke leeslijst, veel plezier!

Rather look for inspiration?
Today these blogs are posting their Granny Spiration Challenge...
Here's the list, enjoy!


Atelier Marie-Lucienne

Crochet is the way

Eye Love Knots

Häkelfieber Austria

CrochetN'Crafts

The Philosopher's Wife

Posh Pooch Designs Dog Clothes



Sigrid x



PS: Wil je nog meer inspiratie? Kijk dan eens op mijn Pinterestbord 'Granny Spiration'.

PS: If you want even more inspiration, have a look at my Pinterestboard 'Project Granny Spiration'.




38 opmerkingen:

  1. Looking forward to spring - I love your colours, very beautiful!

    Have a nice day,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sigrid,
    WOW! Dat is echt een mooie idee! Daraan heb ik nog heleaal niet gedacht... Moet ik ook eens maken...
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marjan, ik vreesde eerst dat het te simpel was, maar het gaf wel een leuk resultaat :-)

      Verwijderen
  3. Dat is een heel leuk, fris-ogend schilderijtje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat ziet dat er januari-fris uit! Ik word er blij van, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was precies het effect dat ik wou :-) Fijn! ( PS: mooi woord 'januari-fris'! )

      Verwijderen
  5. Sigrid, this is such a great idea! What a fun way to reuse an old canvas and (maybe) empty out the yarn stash!
    Happy crocheting!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk gemaakt Sigrid.
    Je brengt me op een ander idee. Eens kijken of dat wil lukken. (al is het misschien niet nieuw).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi in zijn eenvoud, je canvas!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn allereerste deken was een deken van granny's. Ik gebruik hem nog elke dag.
    Jij hebt ook een leuk schilderijtje gemaakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk, zo'n eerste deken dat je nog steeds gebruikt, geweldig!

      Verwijderen
  9. hallo Sigrid
    wat een leuk idee ik heb tot nu toe 2 dekens gemaakt
    dus meteen meegedaan met de linkparty ...ik vindt het idee van je
    schiderijtje heel leuk ...heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, ik ga even rondkijken!
    En je schilderijtje is prachtig, zo heerlijk vrolijk, daar wordt men blij van :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This looks great, what a fantastic idea...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om op deze manier ideetjes op te doen! Jouw bijdrage is in ieder geval erg leuk en origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Sigrid,
    Wat een leuk idee. Super mooie, vrolijke kleuren :-)
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik had behoefte aan wat vrolijke, frisse kleuren binnen!

      Verwijderen
  14. Granny squares are the best! thank you for linking. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je schilderijtje is goed gelukt. Mooi en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :-) Wat een leuk idee. De granny's die je 'omgekeerd' hebt gemaakt springen er echt uit, en dat geeft je canvas net iets extra.

    Veel plezier met je volgende granny square projectje.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. SO CUTE! :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Very, very nice! Ook ik hou van deze plant!

    BeantwoordenVerwijderen