donderdag 15 december 2016

Use what you've got - and a brand new logo!



Snel, makkelijk en het brengt 'instant happiness': ...
Een pennenhouder met een regenboog en een gouden lijntje voor nog meer geluk.
Wat restjes katoengaren en een leeg glazen potje, méér heb je daar niet voor nodig!

Quick, easy and it brings a smile on your lips everytime you see it:...
A pencil holder with a rainbow and a small golden line for even more good luck.
I used some yarn leftovers and an empty jar, that's all what it takes!



Intussen veranderde ik ook mijn blog, zoals je vast wel is opgevallen.
Wat kleur en meer helderheid en een leuk nieuw logo dat bij mij past.
Want jullie zijn mijn gehaakte huisjesverslaving toch nog niet vergeten hé? ;-)
Maar het huisje staat ook voor de huiselijke gezelligheid die haken mij brengt en omdat ik een échte huismus ben.


Meanwhile I changed the style of my blog a little bit.
Some colour and brightness and a new logo that fits me.
You didn't think I was cured from my addiction to crochet houses, did you? :-)
So a house with balls of yarn.
It also stands for the homy cosiness crochet brings to me and the fact that I'm a homebody.



Ik speelde al langer met de gedachte om mijn logo eens te veranderen, toen mijn 11-jarige dochter op de proppen kwam met haar eigen ontwerp voor een logo voor mijn blog.
Dat zie je hierboven dus.
Mijn dochter is mijn grootste fan van het eerste kwartier en ook al hoeft ze niet zo nodig gehaakte spullen te krijgen, ze vindt mijn blog wel leuk.
Ik vond haar ontwerp schitterend! De enige reden dat ik het niet gebruikt heb, is omdat het misschien iets te druk was.
Ze kon het nog wel aanpassen, maar intussen had ze het alweer gewist van haar iPad.
En impulsief als ze is, had ze al geen zin meer om nog eens opnieuw te beginnen :-)
Maar gelukkig had ze me geïnspireerd om zelf een logo te creëren.
Wat denken jullie, geslaagd? En zeg nu niet dat ik haar logo tóch had moeten gebruiken :-)

I was planning to change my logo, when my daughter suddenly came to me with her own design for my blog. ( the one above )
She's my biggest fan and although she's not so found of my crocheted stuff, she does like my blog .
I thought her design was fabulous! The only reason I didn't use it, was because it was perhaps too crowded.
She could have changed it, but impulsive as she is, she had already deleted it and did not feel like starting all over again.
Luckily she inspired me to create my own logo.
What go you think about it? Don't tell me I should have used her design instead :-)




Sigrid x





34 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    het ontwerp van je dochter is best wel gelukt, maar jouw logo is dan toch wat rustiger en daarom vind ik dit beter. Je had ook drie huisjes kunnen nemen ;-)
    Duim omhoog!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, inderdaad, 3 huisjes of méér hé :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind je nieuwe logo erg geslaagd. Dat van je dochter is leuk, maar erg druk, die van jou past meer bij je.
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Manon! Fijn dat je het goed bevonden hebt ;-)

      Verwijderen
  3. Je dochter heeft je geïnspireerd en het resultaat vind ik heel goed bij je passen en lekker fris. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, met dat huisje is natuurlijk helemaal perfect! Die van je dochter is ook leuk en ze heeft je wel mooi geïnspireerd :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi je eigen ontwerp. Dat van je dochter vind ik ook schitterend gedaan, tof dat ze zoiets al kan (dit omdat ik in geen honderd uren zou weten, hoe ik dat zou moeten doen)!
    Fijne groeten Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sofie, en ja, ze heeft daar een app waarmee ze die dingen kan maken, razendsnel, en dat begrijp ik zelf ook niet :-) Ik heb een uur op de pc zitten klungelen voor mijn eenvoudige logo!

      Verwijderen
  6. Ik vind het knap gedaan van je dochter. En jij hebt er je eigen draai aan gegeven.
    Potjes omhaken blijft trouwens leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Corrie, en ja, hé, die potjes omhaken is eigenlijk mijn 2de verslaving ;-)

      Verwijderen
  7. Love the new logo, your blog looks great.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beide logo´s vind ik super leuk geworden! Jullie hebben er allebei talent voor! Fijn weekend groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een pennenhouder in vrolijke kleurtjes tijdens de winterdagen ...
    Jou blog lay-out mag er best zijn ... hip en to day ...
    Fijne vrijdag en weekend ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind allebei de logo's echt heel mooi gemaakt! Maar voor jouw blog vind ik jouw variant het meest geschikt, het is inderdaad rustiger en heel leuk dat jouw huisjesverslaving erin terugkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi je nieuwe logo! En die van je dochter is ook heel leuk, maar deze is inderdaad wat rustiger. Ik vind je pot ook heel leuk, lekker vrolijk met al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Annabel, vooral in de winter mogen er ook nog wat vrolijke kleurtjes zijn hé, het is buiten al donker genoeg!

      Verwijderen
  12. Mooi gemaakt allebei, logo en potje. Dat is leuk om te doen, en je kunt ze voor van alles gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jeanette, inderdaad, potjes heb je nooit te veel :-)

      Verwijderen
  13. Ik vind je logo mooi, rustig, maar wat ik mis is iets meer kleur en misschien wat extra huisjes?
    Het logo van je dochter vind ik wat dat betreft iets meer in balans.
    Geweldig hoe je de regenboog met goud hebt gecombineerd!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, het logo van mijn dochter is meer in evenwicht. Misschien pruts ik nog wat aan mijn ontwerp om het beter te krijgen... jammer genoeg ben ik daar niet zo goed in :-)

      Verwijderen
  14. Wat knap dat je dochter dat kan... En het ziet er zo leuk en fris uit!
    Ze heeft het natuurlijk van geen vreemde; ik sta ook iedere keer weer verbaasd wat jij tevoorschijn tovert met wat gekleurde draadjes!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth :-) Ben wel blij dat mijn dochter ook een beetje creatief is, hoewel ze nog totaal geen interesse toont in haken!

      Verwijderen
  15. Hey Sigrid,
    Ik vind je blog logo erg mooi. Mooi gedaan. :-)
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. A bright and lovely make, Sigrid, and an excellent new logo. Well done.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Sigrid

    Love your cute pen holder - such a lovely simple idea! And I also like your new blog logo and design. Your daughter's design is lovely too - so nice of her to take such an interest and design that for you!!! Hope you and yours have a lovely Christmas! Best wishes and sunshine from Cairns.... Jill :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. So cute!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig!! Wat leuk dat je door je eigen dochter geïnspireerd bent. Haar logo is ook mooi. Idd wel wat drukker dan die van jou, maar toch ook heel leuk!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je logo is erg mooi en vrolijk geworden en past goed bij je blog.

    BeantwoordenVerwijderen