donderdag 5 november 2015

Handverwarmend


Het liefst haak ik iets dat ik ook echt kan gebruiken.
Zoals handschoenen bijvoorbeeld.
Ik had nog wel handschoenen, maar dat waren saaie, zwarte.
Ik voelde mij net een inbreker als ik die droeg, hihi.


I like to crochet something useful, like gloves for example.
There are still gloves in my closet, but the pair is black and dull.
I always feel like a criminal when I wear them, haha.



Aan de slag dus.
Eventjes prentjes gekeken op blogs, pinterest, enz...
Daarna gewoon begonnen.
Het ribbelboordje heb ik eerst dwars gehaakt totdat het rond mijn pols paste, maar ook rond het breedste gedeelte van mijn hand om ze makkelijk aan te krijgen.
De ribbels krijg je door een rij stokjes te haken en daarna een rij reliëfvasten.
Dan weer stokjes, en terug reliëfvasten.


So let's start.
I quickly had a look at some pictures on the internet and I just started off.
I crocheted the ribs vertically by using a row of double crochet (treble UK) and then a row of 
single crochet (double crochet UK) for past the previous row.
(I'm sorry if that isn't really clear, I can't find the right translation for 'reliëfvasten'.)


Daarna verder op de zijkant gehaakt ( van de ribbelboord naar de vingers toe dus ).
Daarvoor gebruikte ik een simpele steek: 2 vasten in één steek, één steek overslaan, 2 vasten in één steek, één steek overslaan,...
Ter hoogte van de duim haakte ik heen en terug ipv rondom, zodat er een gat ontstond.
Daarna haakte ik opnieuw rondom tot net over de knokkels,

Then I worked on the side of the ribs towards the fingers.
I used a simple stitch, namely 2 single crochets (double crochet UK) in one stitch, leave one stitch open, again 2 single crochets in one stitch,...and so on.
When I got to the thumb I crocheted back and forth instead of round and round, so that there was a hole for my thumb.
Then I hooked again round and round till I reached the beginning of the rest of my fingers.



Als afwerking nog boogjes en een randje met witte vasten.
Klaar! En ze zijn nog lekker warm ook!
Ik probeerde nog wel wat versiering uit; een bloemetje, een strikje, sterretjes borduren,...
Maar eigenlijk waren ze zo het mooist en passen ze beter bij alles.
Gedaan dus met de inbrekers-look, welkom dames-look ;-)


As a finishing touch I made arcs and a white edge.
Ready! And they are so comfortable and warm!
I tried some decoration, like a flower, embroidered stars,...
But actually they were good as they are.
This way they go with almost everything.
Bye bye thief-look, welcome lady-look :-)




Sigrid x









31 opmerkingen:

  1. Ooh, die wil ik ook!!!!
    Veel beter dan de inbrekers-look! ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn idd mooi en lieflijk geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt, heel leuk idd iets maken wat je kunt gebruiken. Hoewel iets om naar te kijken ook heerlijk kan zijn ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn heel mooi geworden en mooi kleurtje...Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt,ja, dat oudroze blijf ik mooi vinden :-)

      Verwijderen
  5. Your gloves are very pretty! Love that colour!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat zijn ze leuk! Zoiets wil ik ook eens haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Ik ga ze in elk geval veel gebruiken, denk ik!

      Verwijderen
  7. they look gorgeous !!!
    happy weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Maar wel nog altijd koude vingers (mijn groot probleem)... Prettig weekeinde, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt! Maar ik kan mijn vingers er nog bij in plooien als ik een vuist maak :-)
      En soms is het toch handig om meer grip te hebben bij het autorijden enzo...
      Jij ook nog een fijn weekend!

      Verwijderen
  9. Aww! I love how these turned out!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. These are pretty hand warmers you made.
    Thanks for joining and sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een beetje late reactie.. Wat zijn ze leuk. En ideaal voor deze periode.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. These are so pretty! And perfect for a gift too. Thank you so much for sharing :)
    Congratulations, you are being featured in this week's
    Snickerdoodle Mini Round Up!
    Have an awesome day!
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn leuk!!!! Dank je wel voor het meedoen aan de link party, je staat in de top 3!

    Fijne dag
    Barbara
    www.busyfingersbusylife,blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen