zaterdag 14 november 2015

Crochetted Christmas Cards


De 'Inspiration Stars' van het blog Franciens Haakwerk inspireerden mij! ( Waarvoor dank! )
Ik gebruikte natuurlijke en zachte kleuren voor deze eenvoudige maar stralende kerstkaartjes.

I got inspired by the Inspiration Stars from the blog Franciens Haakwerk! ( Thank's a lot! )
I used natural and soft colours for these simple but shining Christmas cards.


Momenteel heb ik 8 stuks klaar, moet dus nog 'even' verder haken :-).
Maar ik vind het heel leuk en wissel af met kleurtjes en materiaal zodat het niet saai kan worden.

At the moment I've finished 8 cards, so I'll have to crochet on for a little while :-)
But it's fun to do and I change colours and materials to keep ik that way.



Wil je er ook maken?
Kijk dan op het blog van Francien voor het fijne patroontje!

Do you want to make your own cards?

Visit the blog of Francien for the (Dutch) pattern!


Ik heb hier en daar het patroontje aangepast door bv picootjes te haken aan de punten van de ster.
Het is maar wat je zelf leuk vindt.

I did change the pattern here and there and made picots at the ends of the star.
You just make them as you like.



Om af te ronden nog even dit...
De laatste tijd hebben we een toffe 'madam' als postbode.
Zij kwam gisteren achterom om me dit pakketje van 7 bolletjes garen te brengen:

To finish this post I also want to tell you this..
The nice lady who brings the mail, came to my backdoor yesterday with a package filled with yarn:



Die had ik gewonnen op het blog 'Happy in red'!
Dankjewel Esther!
Vrijdag de 13de was mijn geluksdag :-)
Nu maar verder haken aan de sterretjes!
(Als ik mezelf tenminste in bedwang kan houden om niet eerst met het nieuwe garen te beginnen, hihi.)

I had won these on the blog 'Happy in red'!
Thank you Esther!
Friday 13th was my lucky day :-)
Now on with crochetting stars!
(If I manage to keep off the new yarn :-) haha )



Fijn weekend,

Sigrid x






41 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan! ik moet ook mijn zinnen zetten op het haken, is wel een hele tijd geleden...fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sigrid, wat zien ze er mooi uit in deze kleuren, zelf ben ik altijd van "bont" maar nu ik dit zo zie, prachtige kaarten om te ontvangen. groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ook heel veel van kleurtjes hoor! Moet me serieus inhouden om deze zo naturel te houden :-)
      Heb er intussen toch een knalroze en felgroene tussengehaakt, hihi.

      Verwijderen
  3. Dat heb ik vorig jaar ook gehaakt: Sterren, bijna 100!. Ze waren voor op kaarten en als cadeautjes (dan wel 10 in een doosje) gedacht, en werden echt graag gezien! Nu ben ik met kerstbollen begonnen - ben wel nog het juiste patroontje aan het uitdenken, dus het is nogal veel "trial-and-error" voor het moment... Prettig weekeinde, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai...100! Ik hoop toe te komen met 50 sterretjes ongeveer...
      Succes nog met de kerstbolletjes!

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,

    Leuk idee van die kerstkaarten. En wat gaaf dat je die bolletjes garen hebt gewonnen, zoiets win ik nou nooit ;-P. Veel plezier ermee. Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal win ik ook niks hoor, maar als je héél vaak meedoet, moet er toch één keer iets uit de bus vallen hé, en dat is dus deze keer :-) Nu duurt het vast weer 100 jaar voor ik nog eens iets win, haha.

      Verwijderen
  5. Hey Sigrid,

    Ik heb je genomineerd voor een liebsteraward: http://casacreaemilia.blogspot.nl/2015/11/liebsteraward.html

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely idea and stars !!!
    Have a nice weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! En die prijs die je gewonnen hebt is erg leuk zeg! Ik zou me niet kunnen inhouden haha ;)
    Fijn weekend,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en klopt, heb me ook niet kunnen inhouden, ben er mee begonnen :-)
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  8. Wat een leuke kerstkaarten maak je. En geniet van je prijs natuurlijk maar dat komt vast wel goed hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This is a lovely idea! Thank you so much for sharing it with us at Snickerdoodle Sunday!
    Have a great week!
    ~Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love these cards you made with the pretty crocheted stars! TFS at Cooking and Crafting with J & J. We hope to see you again!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love this idea! I would love for you to share this post over at the Holidays Celebration link party that just went live today! (http://keepingitrreal.blogspot.com.es/2015/11/holidays-celebration-link-party-1-is.html). I hope you can join in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Teresa, I'll have a look at this link party right away!

      Verwijderen
    2. Thank you for linking up! I'm pinning you post to the party's Pinterest page (https://www.pinterest.com/pinteresab/holidays-celebration-2015/).

      Verwijderen
  12. You do such beautiful work! Wow!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much for your compliment, Jessica!

      Verwijderen
  13. Just stopping over to let you know that I will be featuring your beautiful cards at the next Snickerdoodle Sunday Link Party. Hope you will join us - party starts Saturday at 5:00 ET.
    ~Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love this idea, is so sweet and cute!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! I'm still working hard to finish this cute job though... :-)

      Verwijderen
  15. The yarn you won is lovely. I'm interested to see what you make with it. I love making snowflakes for Christmas cards!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's! I've made a couple of small things with the new yarn, but still doubting what to do with the rest.

      Verwijderen
  16. Ooooo dit vind iik ook al zo leuk! Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn heel mooi en origineel, heel persoonlijk. Vorig maakte ik ook kerstkaarten met gehaakte sterren, dit jaar heb ik een ander idee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, hopelijk waarderen anderen dat ook :-)
      Maar ben nu wel heel nieuwsgierig wat jij gaat maken?

      Verwijderen
  18. Congratulations for being second in my link up last week.
    A New party is open, you are welcome to share again.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hi i like your stars but i can not find the pattern

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Janet, thank's for visitting.
      If you click on the red text above: 'Inspiration Stars' or 'Franciens Haakwerk' or 'het blog van Francien' you will find the pattern in dutch on her blog.
      (If there are a lot of people asking for the pattern, I'll try to write it down in English with permission of Francien.)

      Verwijderen
  20. I love your crochet Stars. Adding them to Christmas Cards really just gives that homemade touch and makes it really special :)
    Congratulations, you are being featured in this week's
    Snickerdoodle Mini Round Up!
    Have an awesome day!
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much!! Love your Snickerdoodle parties!

      Verwijderen